josefineelisabeths

Do not give up, the beginning is always the hardest, it´s easy to say,.

Kategori: Allmänt

I helgen så kommer det uppstå många olika känslor, jag kommer gråta, skratta och känna mig helt tom fast endå så fylld med kärlek.
I morgon så ska jag nämligen på min farmors begravning, jag kommer gråta fast endå vara så tacksam att jag fick lära känna och bli älskad av en sådan älskvärd människa, när jag tänker på hennes skratt och våra minnen så blir jag alldeles tårögd och känner att jag vet inte om jag kommer klara av den saknaden som redan är så himla stor.
Och att veta att den dumma cancern tog över hennes liv är så himla svårt att ta in, men hon kämpade verkligen tills hon förstod att det var slutet, men när jag hälsade på henne för sista gången på sjukhuset för ungefär 3 veckor sedan så förstod nog hon att vi förstod att det var sista gången som vi såg henne, jag kramade om henne och viskade i hennes öra " jag älskar dig, glöm aldrig det. " jag är glad att jag hann säga dom orden, dom används verkligen för sällan. Och jag älskade verkligen henne av hela mitt hjärta.
Ibland förstår jag nog inte att hon är borta förevigt, det kommer fram när jag tänker på hennes skratt och att hon verkligen inte finns längre, det är tufft, jag trodde aldrig att det skulle göra såhär ont som det gör, det går verkligen aldrig att förbereda sig tillräckligt endå fast man vet att det kan vara nära slutet.
Men i morgon efter begravningen om jag har ork så kommer jag att fara på Area 1 och spela laserdome med fotbolls laget och sedan äta middag tillsammans och sedan blir det lagfest på kvällen, jag får se hur mycket ork jag har och om jag känner att jag klarar av att fara, kan nog vara bra så jag får tänka på något annat, även fast det kommer vara svårt...
Just nu så sitter min morbror och mamma och vakar över min gammel farmor som är 98 år och helt klar i huvudet som är vid livets slutskede, dom har varit där i några dagar nu och sovit där,och hon har varit som en mamma för dom, ibland känns det som att alla lämnar mig, speciellt på samma gång,
Jag ska minnas alla fina stunder jag har haft med min farmor och försöka lära mig leva med att hon är borta, det kommer vara svårt men jag måste i alla fall försöka.
All min kärlek till dig kära farmor / Josefine

Kommentarer

  • ♥ centimeterkamp med abstinens säger:

    Hjärta till dig, snygging. ♥

    2011-12-22 | 23:58:22
    Bloggadress: http://abstinens.blogg.se/

Kommentera inlägget här: